Chlebek bananowy

Witam wszystkich, dzisiaj do zaproponowania mam coś ciut innego, trochę cięższego, na te letnie deszczowe dni…
Chlebek bananowy, który z zasadzie jest ciastem, ale wyśmienicie smakuje posmarowany masełkiem 🙂 Zatem zapraszam do spróbowania!

A co będzie potrzebne?

1

2 szklanki mąki

1 niepełna szklanka cukru

1 łyżeczka sody

szczypta soli

3 dojrzałe banany

1/4 szklanka oleju

3 łyżki mleka

1 jajko

łyżeczka ekstraktu z wanilii

i dodatki -wg uznania, orzechy, wiórki czekoladowe, ja wybrałam rodzynki 🙂

 

Cały proces przygotowań naszego banana bread zaczynamy od przygotowania bananów, obieramy je i robimy z nich papkę, możemy ją zrobić widelcem albo blenderem (ja wybrałam opcje 2, ponieważ jest szybsza i prostsza).

2

Następnie przesiewamy mąkę, sodę i sól do jeden miski, a w drugiej ubijamy przez chwilę jajko i cukier, potem dodajemy olej i mleko i dalej łączymy.

Przekładamy masę jajeczną do mąki i mieszamy, nie martwiąc się jeśli masa będzie ciut zbyt sucha, ciapka bananowa ja trochę rozmoczy. Zatem, dodajemy banany, esencje waniliową i mieszamy i dodajemy jeszcze nasze dodatki (u mnie to były rodzynki).

4

Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni, przygotowujemy brytfankę, przekładamy ciasto i wkładamy do piekarnika na 45-55 minut, do „suchego patyczka”.

5

Wyciągamy, czekamy aż ostygnie i możemy zacząć jeść, albo jako ciasto, samo w sobie, albo jako chlebek z dodatkiem masła i naszego ulubionego dżemu 🙂

ZAB_7343ZAB_7344

I życzę wszystkim smacznego!

Skomentuj

