Czerwcowy owoc w muffinie

Czy ktoś jest na tyle odważny, żeby zgadnąć co to takiego?

Dzisiejszym głównym gościem jest Czereśnia! Pyszna, słodka, można z niej robić przetwory na zimę, które wyśmienicie pasują do bardzo czekoladowych ciast.  A także, wiele innych pyszności, można ją dodać do ciasta, tarty, ja dawno nie robiłam babeczek, więc postawiłam właśnie na ten, szybki deser .

ZAB_7232

Na 9 babeczek wykorzystałam:

1,5 szklanki mąki

0,5 szklanki brązowego cukru

0,5 szklanki mleka

0,25 szklanki oleju

0,5 łyżeczki proszku do pieczenia

ok 200 g czereśni

i mały dodatek w postaci czekoladowych kropelek (zazwyczaj używałam pokrojonej drobno czekolady, ale przy upalnej pogodzie, jaka do nas zawitała, chciałam jak najbardziej skrócić czas przebywania w gorącej kuchni).

1

Jak zawsze z owocami zaczynamy od ich umycia i pozbywamy się pestek. Jeśli mamy w domu drylownicę- jesteśmy szczęściarzami, inaczej każdą czereśnię przekrajany i wyciągamy pestkę ze środka.

Kolejne kroki są takie same jak zawsze, czyli łączymy wszystkie suche składniki i dodajemy czekoladkę, mieszamy.

21.png 31.png

Następnie mieszamy wszystkie mokre składniki. I łączymy razem.

41.png

Na koniec dodajemy nasz, wcześniej przygotowane czereśnie, mieszamy i staramy się ich nie zmiażdżyć.

61.png

Przedkładamy do papilotek i pieczemy ok. 20 min w temperaturze 200 stopni, czekamy aż ostygnął i wykładamy na stół.

ZAB_7230 - Copy

ZAB_7232

Smacznego!

 

Skomentuj

