Nektarynkowe serce w bułce

Po wizycie w domu, gdzie pyszności było naprawdę dużo! Nie wiedziałam co by przygotować… Nic jakoś nie pasowało..

Aż w końcu, Eureka! Po buszowaniach w internetach znalazłam przepis na drożdżówki z rabarbarem. Niestety rabarbaru w domu nie było, dlatego zastąpiłam go nektarynkami i muszę przyznać, że efekt wyszedł całkiem, całkiem. Puszyste ciasto drożdżowe z soczystym owockiem w środku.

ZAB_7177

Z góry ostrzegam, że nie jestem fanką przygotowywania ciast drożdżowych, bo to ciągłe czekanie tylko przedłuża czas przed jedzeniem, ale od czasu do czasu można sobie pozwolić i przygotować trochę „przyspieszoną wersję”.

Co zatem będzie nam potrzebne?

1

Z podanych składników wyszło ok.12 niewielkich bułeczek:

250 g mąki

3 łyżki cukru

1 jajko i 1 żółtko

połowa opakowania suchych drożdży

125 ml ciepłego mleka

0,5 łyżki roztopionego masła

owoce do smaku (ja zużyłam 4 nektarynki)

Ja zaczęłam od przygotowania owoców, obrałam nektarynki i pokroiłam na duże kawałki.

2

Potem ciasto. Do miski wsypujemy mąkę, suche drożdże, dodajemy jajko i żółtko, ciepłe (nie gorące mleko), mieszamy i dodajemy łyżeczkę masła. I zaczynamy ugniatanie…

3

I tak ugniatamy, ugniatamy…około 5 minut… im dłużej ugniatamy, tym więcej powietrza będzie w cieście i będzie bardziej puszyste.

Po ugniataniu smarujemy odrobiną rozpuszczonego masła (jeśli nam zostało) albo olejem i odkładamy pod przykryciem w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.

4

Gdy podwoi swoją objętość, przekładamy na stolnicę i zaczynamy delikatnie wałkować na grubość między 0,5-1 cm. Wykrawamy kółeczka i robimy w każdym zagłębienie na owocka.

5

Wkładamy do niego nasze nektarynki, następnie przekładamy bułeczki na brytfankę i smarujemy je białkiem, które nam zostało z wcześniej.

6

Odstawiamy na 10 min do wyrośnięcia i pieczemy przez 15-20 min w temperaturze 200 stopni.

7

Po wyciągnięciu z piekarnika możemy je posypać cukrem pudrem i jak tylko ostygną zabrać się do jedzenia 🙂

ZAB_7170
ZAB_7190

Smacznego!

I jak zawsze zachęcam do obejrzenia procesu twórczego 🙂

https://youtu.be/4HzdTKhYLmk

Skomentuj

